28 Haziran 2010 Pazartesi

Yasakmeyve Dergisinin 44. Sayısı: Şair ve Çocuğu


Yasakmeyve Dergisinin bu sayısında dosya konusunun adı:Şair ve Çocuğu. Tezer CEM tarafından hazırlanan bu dosyada yaşayan çok sayıda şairden çocuklarıyla ilgili birer şiir talep edilmiş. Şiir ve fotoğrafa aynı sayfada yer verilmiş. Derginin bu sayısındaki Şair ve Çocuğu dosyasına örnek olması için birkaç şiiri ve şairin çocuğuyla çektirdiği fotoğrafı buraya aldık.

Gülseli İnal
Beliza

Beliz'e

Bir gün ecesine sormuşlar seni
ece ki kandan ve sudan

bir gün vakti doğmuşsun
doğuşun eşiğinde gözlerin

tüm acılarım senin yüzünden
gözlerin gözlerin yüzünden

gün ışığından sızan
ince hoyrat hovarda çiçek
öyle yanlız öyle içli öyle dileyen

bilinmez doğuşun eşiğinde
bırakılmışlığın ince uzun elleri
kara sıcak gözlerin nasıl da aramakta sevgiyi

sen ki ufak
sen ki esmer sularım
sen benim hiç bitmeyen güzelliğim
sen geyiklerin güldüğü
sen akdiken çiçeği
benimsin hep bilsen


Şükrü Erbaş
Ömrümle Öderim

Kızım mavi
Oğlum yağmur
Bengisuyu toprağımın
Sevdim telaşını
Dünya evim
Gök bahçemiz
Karım gölgesi derin
Bir mihnet ağacı


Yaşadım kırk yıl
Sevinç ve hüzün
Aşk ile cesur
Büyüdü yüreğim
Boyun eğdi çokluk
Düşlerim gerçeğime
Aklım ömrüme yük
Yürümeyi öğrendim


Işık ve su
Ekmek ve rüzgar
Azizmiş meğer
Az da olsa payım
Yaşamayı sevdim.
Bu büyük bağışı
Bir gün elbet ben de
Ömrümle öderim...