23 Haziran 2010 Çarşamba

Yasakmeyve Dergisi 44. Sayı – Haydar Ergülen

Yasakmeyve'nin 44. sayısında Haydar Ergülen'in uzunca bir şiiri var. Hasbelkader Ada Mektubu adlı bu şiirin bir kısmını aşağıdadır. Bizim önerimiz Yasakmeyve dergisinin 44. sayısını edinip şiirini tümünü okumanız şeklindedir.

Hasbelkader Ada Mektubu

Ada ne demek bilirim
ada pul demek
iki ayrılık arasında
elinde eski bir put
belki de çocukluğundan kalma,
gelmeyen mektubu beklemek değil,
puluna mektup aramak demek

Ben o adada durdum
ben o adada kayboldum
pulum o adadan kalmadır
ve oradan kalmadır yokluğum
pul beklemek demek
sabır yerine de söylenir
insanın kendisiyle konuşmasında
ve kimsenin mektup ne
zarf ne pul ne
hiçbirini bilmemesi demek

Gençtim, ama bir pul kadar
küçük gelirdim kendime,
öyledir, biz de genç olduk biliriz
genç olmak gençliğini bilmemektir
ya çocuk bulur kendini hala
ya da erkenden yaşlanmış bir budala,
gençtim, kırıldım ama bir pul
yetmez anlatmaya bunu
kiminin kırgınlığından bir yaprak düşer
o yapraktan bir kanat takar kendine
kimi avazı çıkıncaya kadar susar
kimi elinde puluyla boşluğu yazar
herkes gençken boşluğa yazılır
ve boşluğu yazdığını sanır

---devamı dergide--

Haydar Ergülen