6 Mart 2011 Pazar

Sanat Değeri Olan Filmler

Yetmişli yıllarda Antep’te ortaokul ve lisede okurken ortalama haftada bir sinemaya giderdim. O günlerde Antep’teki sinemalarda her seansta 2 film gösterilirdi. Yani haftada 2 film izlerdik. Tahmin edileceği üzere bu filmler daha çok vurdulu kırdılı filmlerdi. Üniversite okumak üzere Adana ya gelip edebiyata ilgi duymaya başladıktan sonra sanat değeri olan filmleri tercih eder oldum. Tabi her film Adana’da gösterim şansı bulamadığı için kaliteli filmler hakkında sanat dergilerinde yazılanları okumakla yetinirdim. Örneğin Fellini’nin Amarcord filmi hakkında çok sayıda yazı okumuş olmama rağmen filmi izleme imkânını o günlerde bulamamıştım.

Son yıllarda birçok filmin DVD’si hazırlanıp piyasaya verildiği için 70’li ve 80’li yıllarda izleme imkanı bulamadığım filmleri tek tek toplamaya başladım. Şimdiden elimde biriken DVD sayısı bini buldu. Dün elime Ingmar Bergman’ın Face To Face filmi geçti. Birçok Bergman filminde olduğu gibi Liv Ulman başrolde. Burada DVD'si elime geçen ve izlediğim filmlerden zaman zaman söz ediyorum.