1 Mart 2011 Salı

Avustralya Filmi


Sinemalarda gösterildiği sırada sinemada izlemeyi düşündüğüm bir filmdi Avustralya. Ne var ki o günlerde sinemaya gitme fırsatım olmamıştı. Sonra bu filmin DVD’si çıkar çıkmaz edindim. Her ay arşivime ortalama 5-6 film girdiği için Baz Luhrmann’ın yönettiği Avustralya filmini birkaç gün öncesine kadar izlemek mümkün olmamıştı. Bu filmde görsellik önemli olduğundan mutlaka projeksiyondan yararlanıp duvarda izleyecektim. 70 ekran TV’de veya bilgisayar ekranında izlemeyi aklımın ucundan bile geçirmiyordum.

Bayram tatili dolayısıyla yolculuk yaptığım otobüsün minicik ekrana sahip kişisel medyasını karıştırırken Australia filmini izleme imkânımın olduğunu fark ettim. Yani 27 inç HD monitörde bile izlemeyi düşünmediğim filmi en fazla 8 inç büyüklüğe sahip LCD ekranda izledim. Filmi beğenmekle birlikte yolculuk sırasında minicik ekranda izlediğim için bazı ayrıntıları ister istemez kaçırdım. Bu nedenle aradan fazla geçmeden sıcağı sıcağına filmin DVD’sini DVD Player’a takıp duvarda filmi tekrar izledim.

Filmde başrolde bir Avustralyalı olan Nicole Kidman var. Lady Sarah Ashley’in(Nicole Kidman) kocası yıllardır Avustralya’da sığır ticareti yapmakta ve bir türlü İngiltere’ye karısına dönmemektedir. Lady Sarah Ashley kocasının kendisini aldattığından şüphelenmektedir. Bunun üzerine Nicole Kidman kalkıp Avustralya’ya kocasının yanına Darwin isimli şehre gider. Avustralya’ya vardığında kocasının henüz öldürülmüş cesedi ile karşılaşır. Gözü pek bir kadın olan Lady Sarah Ashley Avustralya’da kalıp çiftliğin başına geçer. Gerisi yaklaşık 3 saat boyunca görsel bir şölen.