17 Mart 2011 Perşembe

Murat Gülsoy’dan Yaratıcı Yazarlık Seminerleri

Twitter’a adanasanat adıyla üye olup hemen bir şeyler yazmaya başlamıştım. Twitter’da gelenek olduğu üzere bir şeyler yazmanın ötesinde ilgilenilen kişiler izlenir. O günlerde izlemek üzere seçtiğim yazarlardan birisi Murat Gülsoy’du. Bugün Murat Gülsoy’un yazdığı twit’ten öğrendim ki, Murat Bey “Yaratıcı Yazarlık” seminerleri veriyormuş, atölye çalışmalarına aracılık ediyormuş. Murat beyin blog’unu ziyaret edince “Yaratıcı Yazarlık” adında bir kitaba sahip olduğunu ve bu kitabın 5. baskıya ulaştığını öğrendim.
 



Murat beyin Yaratıcı Yazarlık seminerleri için hazırladığı duyuru aşağıdaki gibidir:

“Uygulamalı bir seminer dizisi olarak tasarlanmış olan Yaratıcı Yazarlık Kursu’nda kurmaca edebiyat yapıtlarının (öykü ve roman) nasıl üretildiği konusunda bilgiler aktarılacak; hikâyenin unsurları, kurmaca metinde zamanın kullanımı, mekânın işlevi, karakterlerin yaratılması, olay örgüsünün yapılandırılması, klasik ve modernist anlatım biçimleri, edebi türler, dramatik gerilimin oluşturulması gibi yazma tekniğine ilişkin konular yetkin örnekler* üzerinde tartışılacaktır. Tüm bu yöntemlerin yanı sıra, edebiyatın insan yaratıcılığı ile ilişkisi irdelenecek, ilhamın kaynakları araştırılacaktır. Amaç, katılımcıların kendi kurmaca metinlerini yazarken yaratıcılıklarını daha iyi ortaya koyabilmeleri için yol göstermek ve içgörü kazanmalarına yardımcı olmaktır. Atölye süresince katılımcılar yazdıkları öyküleri tartışacak, yazma tekniğini etkileşimli bir eleştiri ortamında geliştirecektir.

Başvuru ve Bilgi için:  Tuba Taşyürek,  0 212 359 58 13, tubatasyurek@bumed.org.tr
Ek: Biraz gecikmeyle de olsa Murat Gülsoy'ın burada sözünü ettiğim kitabı edinip neredeyse tamamını okudum. Kitapta Murat bey kurma nedir sorusuna kendince cevap veriyor. Bana göre bu kitap Yaratıcı Yazarlık seminerlerine gidenler için eğitim kitabı olarak seçilecek içeriğe sahip değil. Bu kitap kurmaca nedir sorusuna ayrıntılı cevap almak isteyenlere uygundur.