5 Mart 2011 Cumartesi

Aşk Üzerine Kısa Bir Film..


Herkes gibi ben de Krzystof Kieslowski'yi Üç Renk üçlemesiyle tanıdım. Renkler üçlemesini izledikten sonra Krzystof Kieslowski'nin diğer filmlerini toplamaya başladım. Ancak yakın bir zamana kadar Krzystof Kieslowski'nin başka bir filmini izlememiştim. Filmin kısa olmasını fırsat bilip dar bir zamanda Aşk Üzerine Kısa Bir Film'i izledim

"Genç Tomek, kendinden yaşça büyük komşusu Magda’ya aşıktır. Her gece teleskopla dairesini gözetlediği kadının yaşantısının tüm ayrıntılarını bilir, evine girip çıkan erkekleri tanır. Durumu fark eden Magda, baş başa kalmak için Tomek’i evine çağırır. Ancak Magda’yla ilgili hayallerinin gerçekleştiği gün, genç adamın yaşamı altüst olacaktır. "

Filmin konusu yapımcı tarafından bu şekilde özetlenmiş. Film, Polanya'da sosyalist rejim henüz yıkılmadan önce 1988'de çekilmiş. Aşk'a değişik bir pencereden bakmak istiyorsanız bu filmi mutlaka izlemelisiniz.