1 Eylül 2010 Çarşamba

Milliyet Sanat Dergisinin Eylül 2010 Sayısı

Sanırım 1981 yılıydı. Yayıncılık şartları şimdiki gibi değild; o günlerde çok az kitap yayınlanıyordu. Kitapçıda Karacan Yayınlarından çıkmış Cevdet Bey ve Oğulları kitabını görmüştüm. Çıkan çoğu kitabı o günlerde almama rağmen nedense Orhan Pamuk'un kitabına mesafeli durdmuştum. Aynı uzak durmayı bir iki hafta sonra tekrar kitapçıya gittiğimde de sürdürdüm. Hal bu ki o günlerde Orhan Pamuk bu kitabıyla Orhan Kemal roman ödülünü almıştı. Bunları neden mi yazdım? Bu sabah Milliyet Sanat dergisiyle birlikte birkaç yayını marketten aldım. İşe gelip masama oturup Milliyet Sanat'ın kapağına bakınca kocaman bir Orhan Pamuk fotoğrafının olduğunu fark ettim. Kapak konusunun Orhan Pamauk olduğunu dergiyi almadan önce fark etseydim...