17 Ağustos 2010 Salı

Gösteri Dergisi 301. Sayı : Şiirler(*)

Gösteri Dergisinin Temmuz-Ağustos-Eylül 2010 sayısı tam 160 sayfa ve bu sayıda birkaç şairin şiirine yer verilmiş. Dergide yayınlanan şiirlerin bazılarını buraya aktardık. Bu şiirleri seçme nedenimiz beğenmiş olmamızdır. 

ŞİİRÂNE - Müesser Yeniay

beni öldürdüler
içime gömüldüm

-ölüm, tanımadığın bir annedir-

ayaklarıyla geldiğim bu bedene
ayaklarıyla gidebileceğim bir yer
göster

yıldızları olan kent
denizi, kızları.

Su olmadan da boğulmak
Ne demek?


BİR KUŞ AGZINDA BİR DAL - Müesser Yeniay

aklımda bir dal
her gece kuşlar konar

ince ayakları
ince bir dal

ben seni aklımda
dalın ağaçta durduğu gibi


dolunayda - Şükrü Sever

"yolcu musun yolda mısın? nereden geldin a gezgin?"

1) sen doğu ve batısın: kalbimde deli atlar koşturansın.

2) kokunmuş kufi yazıda beklenen: büyücümsün.

3) gecemsin: dilinde hep o yolculuklar sevinci uzak!

3) kurumamış daha terin, söyleyemem gücenirsin.

4) ışığımsın: uzanrmışız bir yen içinde, gece ayaydınlık!

5) güzelim guguk kuşları mı söyleşir ağaçlarla: şarkımsın.

6) ay düşmüş avlulara, asma yaprağına: gölgemsin.

7) güne bakan bozlak! en inceldik yerinde tenin
usulca ağacak:

8) güneşimsin.


METİN ALTIOK ANMASI – Metin Cengiz

Ah göğe doğru ıslık çalan kavaklar
Acı düştü heybeme içerim yanar

İnsanın közü yakar düştüğü yeri
Hüzne redif olmaz baldıran zehri

Durmam artık ölenlerin ardından
Ülkem benim iç sızım geçerim bir yangından

Çan çalar iz düşerim dostlar uğruna
Ah yanarım bir zaman Zonguldak ya Sivas'ta

Ben yanarım yollara gölgem düşer
Ağar göğe hüzün içre sözcükler

Ah ben yanarım yanar benimle ülkem
Sevsem n'olur şimdi n'olur sevmesem

* Gösteri Dergisinde yayınlanan bu şiirleri buraya aktarmamıza itirazı olan eser sahipleri ve dergi yöneticileri lütfen bize haber versinler.

Hiç yorum yok: