1 Ağustos 2012 Çarşamba

Orhan Kemal’in Kötü Yol Romanı


Bu sabah Orhan Kemal’in Kötü Yol adlı romanından yola çıkılarak çekilen dizinin ilk bölümünün geçen hafta yayınlandığını öğrendim. Orhan Kemal okumaya Murtaza romanı ile başlamış ve her fırsatta bazı öykü ve romanlarını okumuştum. Kötü Yol romanı henüz kitaplığıma girmiş bir roman değil.

Dizinin yayınlanmaya başladığını öğrenince kendimce değişik bir uygulama yoluna gitmeye karar verdim: Önce romanı edinip okuyacağım. Bu arada dizinin yayınlanan bölümlerini biriktirip romanı okuduktan sonra topluca izleyeceğim. Böylece 1969 yılında yazılan bir romandan yola çıkılıp günümüzde nasıl bir dizi senaryosu yazıldığını görmüş olacağım. Benim için ilginç bir deneyim olacak.  

Kötü Yol romanının dizi yapıldığını öğrendikten sonra fazla zaman kaybetmeden kitapçıya gidip romanın yeni baskısından bir nüsha edindim. Yayıncılar dizi dolayısıyla romana ilgi olacağını öngörüp yeniden basmışlar. Kitapçı romanın 9. baskısının birkaç gün önce geldiğini söyledi.

Hiç yorum yok: