21 Temmuz 2012 Cumartesi

Truman Capote ve Capote(2005) Film

Yazarın Gece Ağacı adlı kitabını yıllar önce henüz 20 yaşında bile değilken okumuş ve öykülerini çok sevmiştim. Kitabı raflardan indirip masama koydum, ilk fırsatta kitaptaki öykülerden birisini yıllar sonra tekrar okuyacağım.
  
 

Memet Fuat’ın çevirdiği bu kitabı okuduktan sonra Truman Capote’un yazdıklarıyla ilgilenmeye başladım ve Truman Capote benim yazarlardan birisi olmuştu. Örneğin bu ilgi sayesinde Breakfast at Tiffany's (1961) filminin DVD’sini özellikle edinip izleyip çok beğenmiştim.

Bundan birkaç yıl Truman Capote’un hayatının bir kesitinin anlatıldığı Capote filminin DVD’sini görünce hemen edinmiştim. Ne yazık ki bu filmi sonra unuttum. Derken dün gece bu filmi izledim. İzledim izlemesine, yazarın “In Cold Blood” romanını okumak, bu romandan yola çıkılarak çekilen filmi ve Capote filminde önemli bir rolü olan Nelle Harper Lee’nin “To Kill a Mockingbird” romanından yola çıkılarak çekilen filmi izlemek şart oldu. Yani Capote filmini izlemekle ilk fırsatta mutlaka izlemem gerek dediğim filmlerin sayısı 2 artmış oldu.


Gelelim Capote filminde. Yıl 1959. Truman Capote ünlü bir senarist ve yazardır. Ayrıca New Yorker dergisinde çalışmaktadır. Bir gazetedeki cinayet haberi dikkatini çeker; aynı aileden 4 kişi evlerinde katledilmiştir. Capote bu gazete haberinden yola çıkarak işlenen cinayetler hakkında dergisine makale yazmaya karar verir. Hemen beraber çalıştığı Nelle Harper Lee ile cinayet mahalline gider incelemeler yapar. Konuyu biraz inceledikten sonra bundan iyi bir roman çıkacağını düşünür. Hemen planını uygulamaya kor ve öncelikle cinayeti araştıran polis şefi ile samimiyet kurar. Ardından Cinayet zanlısı kişilerle konuşmayı dener. Bu olağanüstü güzellikte filmi mutlaka izleyin derim.

http://www.imdb.com/title/tt0056592/
http://www.imdb.com/title/tt0054698/
http://www.imdb.com/title/tt0061809