30 Eylül 2011 Cuma

Kemal Özer'den Bir Şiir





BiR iNSAN BiR DÜŞ


Kentler tanıdım yaprakları
her sabah sokak sokak açılan
ayd
ınlık bir çiçeğe benzer.
Kentler tanıdım. diz çökmüş
kendini seyretmek için bir ırmakta.
yüzü hâlâ yanar durur

başına gelenlerin utancıyla.

insanlar tanıdım, birbirlerine
s
ırt dönecek kadar ilgisiz,
ayn
ı dertleri paylaşsalar bile.
insanlar tan
ıdım, yaşam boyu
yetecek kadar sevecenlik dolu
bir daha karşılaşmayacağı birine.

Ve tanıyana dek Madam Ella'yı
bilmezdim bir insanın
yüzünde bir kenti taşıyacağını.
Uzakt
ık karşılaştığımızda
ikimiz de yaşadığımız ülkeden,
kalabal
ığı arasında bir toplantının.

Önce gözlerini tanıdım,
öylesine yumu
şak ve kederli.
Y
ıllardır dağılmayan bir sis
da
ğılmaya başlamıştı sanki,
yeniden görüyordu kar
şısında
y
ıllardır görmediği birini.

Sonra sesini tanıdım,
alabildiğine ürkek ve dokunaklı.
Türkçe sözcükler iki yan
ında
iki örgü saç gibiydi yüzünün
özenle saklamıştı okul çantasında
ve söylerken onlar
ı yedi yaşındaydı.

Yedi yaşındaydı elli yıl önce
b
ırakıp giderken İstanbul'u.
O günkü gibi duruyordu belleğinde
şmanlığı barındırmayan mahalle,
birbiriyle yard
ımlaşan komşular,
Anadoluhisar
ı'ndaki çocukluğu.

Anladım ki yüzüme bakarken
beni de
ğil İstanbul'u görmüştü.
Madam Ella için İstanbul
anlad
ım ki yıkılmayan bir düştü,
özlemiydi karde
şçe yaşamanın.
Bu kanlı, bu kıyıcı, bu haksız dünya
elinden alamam
ıştı bir türlü.